Planujemy urlop w Europie - najczęściej zadawane pytania

planujemy_podrTrwa sezon urlopowy. Nierzadko decydujemy się w tym czasie na wyjazd poza Polskę. Wybieramy zorganizowaną wycieczkę z biurem podróży lub przygotowujemy się do samodzielnej wyprawy.

Korzystamy z ofert zagranicznych sklepów, hoteli, czy usług linii lotniczych. Czy wiemy jednak, jakie uprawnienia nam przysługują i na co powinniśmy zwracać uwagę podczas pobytu za granicą? Dla wszystkich podróżujących Europejskie Centrum Konsumenckie zebrało zestaw praktycznych porad w formie pytań i odpowiedzi.

1. PODRÓŻ

- Czy bagaż z laptopem lub sprzętem do nurkowania należy dodatkowo ubezpieczyć?

Tak, jak najbardziej. Jeśli wkładamy do bagażu głównego rzeczy cenne, warto je odrębnie ubezpieczyć. W regulaminach większości linii lotniczych istnieje postanowienie, które wyłącza odpowiedzialność przewoźnika za przedmioty wartościowe w przypadku, gdy np. bagaż zaginie lub ulegnie zniszczeniu.

- Kupujemy bilet lotniczy przez Internet, która z podanych cen jest ceną ostateczną?

Przejrzyste oznaczenie łącznej ceny powinno zostać podane w głównym polu pierwszej oferowanej ceny pojawiającej się na stronie internetowej; dodatkowe opłaty, takie jak podatki, opłaty za rezerwację albo za zapłatę kartą kredytową powinny być jasno określone od samego początku, a nie dodawane na późniejszym etapie rezerwacji.

- Co zrobić, gdy linie lotnicze zagubią lub zniszczą nasz bagaż?

Gdy bagaż nie przyleciał z nami, walizka uległa zniszczeniu lub w przypadku wszelkich innych problemów z bagażem należy jeszcze  na lotnisku wypełnić protokół nieprawidłowości bagażowej (tzw. PIR - Property Irregularity Report), a następnie złożyć reklamację do przewoźnika w terminie: 7 dni od odbioru uszkodzonego bagażu i 21 dni od momentu odbioru opóźnionego bagażu. Za zniszczenie walizki lub zagubienie bagażu linie lotnicze powinny wypłacić odszkodowanie (maksymalnie ok. 5500 zł liczone w SDR - międzynarodowej walucie rozliczeniowej). Wycena zwykle odbywa się w oparciu o rachunki za rzeczy, które znajdowały się w walizce. Jeśli nie dostarczymy paragonów, przewoźnik może wycenić wartość zaginionego bagażu na podstawie jego wagi.

- Jakie prawa ma pasażer w sytuacji opóźnienia lub odwołania lotu?

Pasażer powinien bezpłatnie otrzymać posiłki i napoje w ilości adekwatnej do czasu oczekiwania oraz bieżące informacje o czasie opóźnienia. Ma także prawo do bezpłatnego noclegu w hotelu wraz z darmowym transportem między lotniskiem a hotelem. Dodatkowo przewoźnik jest zobowiązany do zaproponowania  nam alternatywy: zwrot kosztów biletu lub podróż do miejsca docelowego według zmienionego połączenia. Za odwołany lub opóźniony lot można też domagać się odszkodowania od linii lotniczych (250 EUR do 600 EUR w zależności od zasięgu podróży). Wyjątek: problemy nastąpiły z powodu siły wyższej, np. złych warunków atmosferycznych czy strajku.  

- Czy można uzyskać rekompensatę za opóźnienie pociągu lub autokaru?

Tak. Warto poprosić konduktora lub kierowcę o potwierdzenie faktu opóźnienia na bilecie. Potem powinniśmy złożyć pisemną reklamację do przewoźnika.

- Na co zwrócić uwagę wypożyczając samochód za granicą?

Sprawdźmy, czy auto jest objęte pełnym ubezpieczeniem. Przy promocyjnej ofercie wynajmu z najtańszym ubezpieczeniem może się okazać, że w razie kolizji ubezpieczyciel nie pokrywa 100 proc. kosztów powstałej szkody, a jedynie ich część. Zdarza się też, że polisa nie obejmuje niektórych części auta, np. gdy złodziej stłucze szyby, zapłacimy z własnej kieszeni. Przed odjazdem sprawdźmy też stan samochodu. Jeśli na karoserii są zarysowania lub wgniecenia, należy domagać się potwierdzenia tego stanu na piśmie. Uwaga: Konsument nie może ponosić odpowiedzialności za normalne zużycie auta!

2. ZAKWATEROWANIE

- Czy liczba gwiazdek zawsze odzwierciedla standard hotelu?

Niekoniecznie. Nie istnieje bowiem jednolity system kategoryzacji standardu hoteli. W poszczególnych krajach Europy gwiazdki przyznawane są przez różne podmioty. W Irlandii czy Włoszech kwestia ta jest regulowana przez państwo, a w Niemczech stowarzyszenie branżowe. Wobec tego hotel 2-gwiazdkowy w danym kraju może mieć swój 3-gwiazdkowy odpowiednik w innym państwie.

- W jaki sposób sprawdzić, czy hotel rzeczywiście wygląda jak na zdjęciach w katalogu?

Poszukajmy w Internecie opinii na temat naszego hotelu np. na forach internetowych. Sprawdźmy też jego położenie poprzez zdjęcia satelitarne. Może się okazać, że opis „blisko plaży” jest daleki od rzeczywistości i oznacza konieczność półgodzinnego marszu lub przekraczania ruchliwej autostrady.

- Czy po rezerwacji pokoju w hotelu za pośrednictwem Internetu można bez konsekwencji odstąpić od umowy?

Zazwyczaj nie. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej przez Internet bez konsekwencji (w ciągu 7 dni roboczych w UE i 10 dni kalendarzowych w Polsce) nie przysługuje m.in. w przypadku dokonywania rezerwacji wycieczki, pokoju hotelowego, zakupu biletów lotniczych). Jeśli surfując w Internecie pochopnie klikniemy „rezerwuj”, a potem zmienimy zdanie, hotel może zażądać zapłaty odstępnego (w przypadku hoteli w Austrii i Włoszech zdarza się, że jest to 90 proc. wartości rezerwacji).

- Wykupiliśmy wakacje w hotelu, czy można wysłać inną osobę, gdy przed planowanym wyjazdem okaże się, że nie możemy wykorzystać urlopu?

Istnieje możliwość przeniesienia wszystkich uprawnień i obowiązków wynikających z umowy o świadczenie usług turystycznych na inną osobę. Musimy jednak dokonać zamiany przed rozpoczęciem imprezy turystycznej i zawiadomić biuro podróży w terminie określonym wcześniej w umowie.

- Co zrobić, gdy standard hotelu jest niezgodny z zapewnieniami biura podróży?

Jeżeli np. zostaliśmy zakwaterowani w hotelu o niższym standardzie niż w wskazywała umowa, w naszym pokoju nie działa klimatyzacja lub do najbliższej plaży mamy nie 10 m a 2 km, to powinniśmy zawiadomić o tym organizatora imprezy, Reklamację można złożyć u rezydenta lub po powrocie z urlopu w ciągu 30 dni. Do wyceny szkody przydatna jest Tabela Frankfurcka: http://www.konsument.gov.pl/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=323&cntnt01origid=15&cntnt01returnid=101&hl=pl- to nieformalny dokument, który pomaga określić, o ile procent można obniżyć cenę wyjazdu ze względu na konkretną niedogodność. Na potwierdzenie swoich roszczeń należy posiadać dowody: zdjęcia, rachunki, oświadczenia innych osób np. rezydenta itp. Warto na wyjazd zabrać ze sobą kopię umowy, katalog  oraz program imprezy, gdyż łatwiej nam będzie weryfikować, czy biuro wypełnia swoje zobowiązania.

3. ZAKUPY

- Czy można zwrócić towar bez wad kupiony w sklepie podczas urlopu w kraju w UE?

Nie zawsze. Zanim dokonamy nowej pary butów lub aparatu fotograficznego, warto zapytać się, czy w razie zmiany zdania będziemy mogli bez problemu oddać produkt sklepu. Tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy umożliwienie klientowi zwrócenia towaru pozbawionego wad.

- Do kogo napisać reklamację, jeśli produkt zakupiony w UE okaże się wadliwy?

Każdą wadliwą rzecz nabytą w krajach UE można reklamować u sprzedawcy w ciągu dwóch lat od dnia zakupu. Przykład? Podczas pobytu w Madrycie zakupiliśmy aparat fotograficzny. Po miesiącu przestał działać. Mamy dwie możliwości: skorzystanie z gwarancji producenta i oddanie aparatu do wskazanego serwisu gwarancyjnego lub napisanie reklamacji do sprzedawcy. O ile przyznanie gwarancji wynika z dobrej woli producenta (może ją wydać lub nie), o tyle sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową przez dwa lata od momentu zakupu.

Jak napisać reklamację? Gotowe formularze w języku angielskim: http://www.konsument.gov.pl/http://www.konsument.gov.pl/pl/kontakt/skarga-do-eck.html

- Czy bank pobiera prowizję za płacenie kartą za granicą? 

Tak, ale nie każdy. Przed wyjazdem warto skontaktować się ze swoim bankiem i zapytać, czy przewiduje dodatkowe opłaty za korzystanie z karty za granicą lub za wypłacanie pieniędzy z bankomatów. Czasem wystarczy tylko jeden telefon. Coraz więcej osób chce dokonywać transakcji poza Polską i banki muszą być przygotowane na szybkie udzielenie takich informacji.

- Gdzie nie warto wymieniać pieniędzy?

Kantory na lotniskach i w recepcjach hotelowych oferują zwykle najmniej korzystny kurs wymiany.

4. DZIEŃ PODRÓŻUJĄCEGO KONSUMENTA

28 czerwca 2013 r. na Lotnisku im. F. Chopina w Warszawie po raz trzeci został obchodzony „Dzień Podróżującego Konsumenta”, organizowany przez Europejskie Centrum Konsumenckie. Podróżni oczekujący na swój lot mogli zasięgnąć porad prawnych i konsultacji w zakresie praw pasażerów linii lotniczch.  Warto podkreślić, że tegoroczny sezon urlopowy  jest pierwszym wakacyjnym okresem, kiedy obowiązują rozporządzenia unijne przyznające prawa pasażerom we wszystkich czterech środkach transportu (lotniczy, kolejowy, autokarowy i morski). Dzień Podróżującego Konsumenta jednocześnie zainaugurował dwuletnią kampanię informacyjną Komisji Europejskiej, której celem jest zwiększanie świadomości społecznej dotyczącej praw pasażerów w różnych środkach transportu.

Pobierz:  Zestaw Praw Pasażerów

- Kto pomoże w razie kłopotów?

Jeśli Twoja skarga nie zostanie uwzględniona, w dochodzeniu roszczeń pomogą:

- Europejskie Centrum Konsumenckie (tel. 22 55 60 118): gdy zagraniczne biuro podróży lub przewoźnik nie odpowie na reklamację, linie lotnicze zagubią albo opóźnią bagaż;
- Urząd Lotnictwa Cywilnego (tel. 22 520 74 84): gdy lot jest opóźniony, odwołany lub odmówiono przyjęcia na pokład;
- Rzecznik konsumentów (powiatowy, miejski): pomoże w przypadku sporu z biurem podróży zarejestrowanym w Polsce;
- Infolinia konsumencka (tel. 800 007 707): tu uzyskasz porady dotyczące Twoich praw.

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) należy do Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ang. ECC-Net), służących pomocą konsumentom w całej UE. Europejskie centra konsumenckie bezpłatnie informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej oraz pomagają w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Norwegii oraz Islandii. Konsumenci mogą zgłaszać do ECK swoje skargi na nieuczciwe praktyki zagranicznych biur podróży, linii lotniczych, sklepów internetowych czy komisów samochodowych za pomocą formularza skargi dostępnego na stronie internetowej www.konsument.gov.pl, drogą telefoniczną (22 55 60 118), e-mailem ( Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ) lub osobiście odwiedzając siedzibę centrum w Warszawie przy Placu Powstańców Warszawy 1.

Zdjęcia : Morguefile.com

Źródło informacji:
www.konsument.gov.pl


 

Główne_fotki

  • „Unikanie wścibskiego badania cudzego życia”

    PAN:Synu, nie bądź ciekawy, ani też nie noś w duszy próżnych trosk. Cóż cię to lub owo obchodzi? „Ty idź za mną". Co cię to odchodzi, czy ktoś jest taki czy taki, a ów tak i tak działa czy mówi? Ty nie potrzebujesz odpowiadać za innych, lecz za siebie zdasz sprawę. Dlaczegóż więc się mieszać?  Oto Ja wszystkich poznaję i widzę wszystko, co dzieje się pod słońcem. I wiem, jak się ma sprawa z każdym, co myśli, czego chce, do czego zmierza. Nie trzeba przeto wszystko powierzyć. Ty zaś zachowaj siebie w dobrym pokoju i pozwól miotać się niespokojnemu, ile zechce. Przyjdzie na niego, cokolwiek uczynił lub powiedział, bo mnie nie może zwieść. Read More
  • UWAGA - 1 listopada kwesty na cmentarzach w Mszczonowie i Lutkówce

    Mszczonowskie Stowarzyszenie Historyczne informuje, że w dniu pierwszego listopada jego członkowie wraz z rekonstruktorami ze współpracującej ze Stowarzyszeniem - GRH STRZELCY im. 31pSK, przeprowadzą zbiórkę pieniężną na dwóch mszczonowskich cmentarzach parafialnych oraz na cmentarzu w Lutkówce. Na mszczonowskich cmentarzach historycy i rekonstruktorzy zbierać będą fundusze na odbudowę grobu państwa Bieleckich, przedwojennych dziedziców majątku Gnojna oraz na renowację pomnika księdza proboszcza Marcina Polkowskiego. W ubiegłym roku cel zbiórki był taki sam. Niestety na zaplanowane prace zebrano wtedy jedynie 1/3 kwoty. Pomimo tego oba groby zostały wykonane, jednak prace udało się zakończyć tylko dlatego, że ich wykonawcy zgodzili się rozłożyć koszty na raty. Teraz pozostaje mieć  nadzieję, że tegoroczna hojność osób odwiedzających cmentarze we Mszczonowie, pozwoli sfinansować w całości zaciągnięte zobowiązania. Read More
  • Dotacje na usuwanie azbestu

    Do 15 marca br. skierniewicki Urząd Miasta przyjmuje wnioski o udzielenie dotacji na zadania polegające na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest. Wnioski mogą składać osoby fizyczne, podmioty gospodarcze, spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe w sekretariacie Urzędu Miasta Skierniewice ul. Rynek1. Wszelkich dodatkowych informacji udziela Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska ul. Senatorska 12 nr tel. 46 834-51-73. W roku ubiegłym dzięki dotacji udało się usunąć odpady azbestowe z ponad 20 nieruchomości z terenu miasta. Z takiej możliwości skorzystały głównie osoby fizyczne ale także Instytut Ogrodnictwa. Read More
  • II wystawa - Nasze kolekcje

    Już w przyszły czwartek, 6 lutego w Regionalnej Akademii Twórczej Przedsiębiorczości działającej przy Miejskim Ośrodku Kultury, odbędzie się druga odsłona wystawy - „Nasze Kolekcje”. Podobna miała miejsce w styczniu ubiegłego roku i cieszyła się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców. Wówczas dla wielu kolekcjonerów zabrakło miejsca. W tegorocznej odsłonie organizatorzy stanęli na wysokości zadania i przekazali każdemu z nich jedną lub dwie gabloty do ekspozycji swoich zbiorów..    Więcej informacji: http://akademiaskierniewice.pl/. Read More
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Db

Reklama

STONICKurierGMR_baner

konstal_2013

Technochlod_baner

Lucyna_baner

OdNowa_baner

UiZ_baner

menopauza_portal

AWFbaner_dzieciecy_zodiak

Matel_baner

WAT

banerUM

LKO_baner_01

AHE lodz

UL

WSP_Lodz

FOTOi


termyy

Janusz Korwin Mikke

KSIĄŻKA

  • Makramy_w2Sylvie Hooghe

    „Makramy. Biżuteria i modne dodatki ". Wyd. 2 

    Moda na kolorowe makramowe dodatki i biżuterię powraca! Torebki, bransolety, wisiory, paski możesz zrobić z satyny, wełny lub bawełny.

    Pomogą ci w tym przedstawione w książce podstawowe węzły makramowe i ich kombinacje. Każdy projekt opisany jest krok po kroku, a poszczególne etapy prac zilustrowano na kolorowych schematach.

    W książce znajdziesz także porady dotyczące doboru nici, informacje o tym, jak rozpocząć pracę na mocowaniu i jakie stosować wykończenia.

    Ciekawe pomysły na zrobienie szalika, paska, saszetki czy ozdobnych pomponów z pewnością zainspirują cię do stworzenia ozdób własnego projektu.

    Wydawnictwo: RM, ISBN: 978-83-7773-209-0, ilość stron: 80, format: 204x260 mm, oprawa: broszurowa, cena: 29,90.

    Odwiedź nas w Internecie: www.rm.com.pl.

    Więcej…  
  • Klasyczne_koronki_szydelkoweProste, nowoczesne i oryginalne - te słowa najlepiej opisują przedstawione w książce projekty koronek: bieżniki i obrusy, wykończenia brzegów, zdobienia serwet i serwetek, pościeli, ręczników i fartuszków.

    Dzięki instrukcjom wykonania poszczególnych wzorów, kolorowym schematom i fotografiom dokładnie ilustrującym kolejne etapy pracy osoby mniej doświadczone w szydełkowaniu stworzą swoje pierwsze dzieła już po kilku lekcjach.

    W książce pokazano, jak trzymać szydełko i wykonywać podstawowe sploty. Doradzono, jakie wybrać nici.

    Opisano, jak zrobić splot rakowy, pikotki i szydełkować w okrążeniach. Ci, którzy poznali już tajniki tej sztuki, dowiedzą się, jak łatwo i szybko tworzyć własne projekty i zdobić bieliznę.

    W poradniku przedstawiono także projekty tworzone techniką filetową i koronki umożliwiające uzyskanie prac bardziej skomplikowanych.

    Wydawnictwo:  RM, ISBN: 978-83-7773-202-1, ilość stron: 64, format: 204x260 mm, cena: 29,90 zł.

    Odwiedź nas w Internecie: www.rm.com.pl.

    Więcej…  
  • Kawa_i_inneLouise Pickford

    „Kawa i inne gorące napoje”

    Wspaniałe kawy, rozgrzewające gorące czekolady, herbatki łagodzące stres i choroby, aromatyczne poncze i wiele innych rozgrzewających napojów idealnych na chłodne dni - tak niezwykłego zestawu przepisów próżno szukać w innych książkach.

    W książce przedstawiono kolekcję takich napojów, jak kawy smakowe, herbaty i napary, gorące czekolady, gorące drinki alkoholowe, mleczne mikstury oraz wywary.

    Karaibska kawa z rumem i malibu, szwedzki glögg, tisane ze świeżej mięty czy lawendowe mleczko dla dzieci - to tylko niektóre z nich.

    W tak bogatej ofercie każdy znajdzie dla siebie coś pysznego - zarówno na specjalną okazję, jak i na zwykłe dni roku.

    Wydawnictwo: RM, ISBN: 978-83-7773-204-5, ilość stron: 96, format: B5, oprawa: miękka, cena: 29,90 zł.

    Odwiedź nas w Internecie: www.rm.com.pl .

    Więcej…  
  • 1915_wyboryRuta Sepetys „Wybory"

    Jest rok 1950. Siedemnastoletnia Josie Moraine, córka prostytutki, pragnie więcej, niż Nowy Orlean może jej zaoferować. Obmyśla więc plan, jak się wyrwać z miasta, lecz tajemnicza śmierć w Dzielnicy Francuskiej wplątuje ją w sieć policyjnego dochodzenia.

    Los wystawi na próbę lojalność dziewczyny wobec matki oraz Willie Woodley, szorstkiej burdelmamy, na której pomoc w najtrudniejszych chwilach mogła liczyć.

    Zawieszona pomiędzy marzeniem o elitarnej uczelni a rzeczywistością mrocznego półświatka, Josie musi podjąć kilka trudnych decyzji. Czy jednak uda jej się zagłuszyć głos sumienia?

    Ruta Sepetys, autorka „Szarych śniegów Syberii", zręcznie konstruuje opowieść pełną tajemnic i kłamstw, przypominając, że nasz los kształtują wybory, których dokonujemy.

    Forma wydania: książka papierowa,  oprawa: broszurowa, rok wydania: 2014, liczba stron: 336, format: 135x204 mm, przedział wiekowy: 18-100, numer ISBN: 978-83-10-12494-4.

    Więcej…  
  • Koniec_feminizmuAleksander Nikonow  „Koniec feminizmu. Czym kobieta różni się od człowieka”

    Wydawnictwo TRIO ma przyjemność poinformować Państwa, że właśnie ukazała się na rynku księgarskim publikacja Aleksandra Nikonowa Koniec feminizmu, czym kobieta różni się od człowieka. Książka rosyjskiego autora jest prawdziwym fenomenem. W czasach dyktatu poprawności politycznej Aleksander Nikonow otwarcie krytykuje ideologię feministyczną, wykazując absurdalność i szkodliwość realizacji jej założeń.

    Nikonow przedstawia genezę feminizmu, sięgając do niejednokrotnie szokujących, nieznanych lub świadomie przemilczanych źródeł i faktów. W bardzo czytelny sposób przedstawia podobieństwo feministycznej ideologii i sposobów jej popularyzowania do innych destrukcyjnych ideologii funkcjonujących w XX wieku - komunizmu i faszyzmu.

    Nikonow wnikliwie opisuje także opłakaną kondycję współczesnego „białego mężczyzny”, który stał się głównym celem ataków „ziejących nienawiścią” feministek. Jednak nie jest to książka jedynie o feminizmie. Autor przedstawia także dramatyczne skutki realizowania poprawności politycznej, zwłaszcza w sferze edukacji wyższej. W książce znajdziemy wiele absurdów politycznej poprawności, wymownie uzasadniających smutną refleksję autora nad współczesną cywilizacją.

    Więcej…  

Kalendarium wydarzeń

Serwis informacyjny Łowickiego Ośrodka Kultury 30.01 - 6.02.2014

OK_131 stycznia /piątek/ - KONCERT DOMOWE MELODIE, sala kina Fenix, godz. 19.00 (BILETÓW BRAK!).

Domowe Melodie - polski zespół wykonujący muzykę alternatywną. Trio stanowią: Justyna Chowaniak, pomysłodawczyni, autorka tekstów, wokalistka i pianistka oraz Staszek Czyżewski z Kubą Dykiertem, którzy odpowiedzialni są za stronę instrumentalną. Tworzą muzykę w konwencji lo-fi, zagraną i nagrywaną w warunkach domowych. Ich utwory cechuje melodyjność, prostota i bogate w kontekst słowa piosenek.

Pochodzący z debiutanckiej płyty utwór „Grażka" zadebiutował na 2. miejscu Listy Przebojów Programu 3 Polskiego Radia, a w kolejnym tygodniu zdobył szczyt notowania. Zespół wystąpił w czerwcu 2013 podczas Halfway Festival w Białymstoku, 3 lipca 2013 r. w Gdyni na festiwalu Heineken Open'er na scenie Alter Space oraz podczas trasy Męskiego Grania 2013.

Więcej…

Warsztaty dekorowania techniką decoupage

RATPWarsztaty dekorowania techniką decoupage - etap II 15 -16 lutego 2014 r.

Organizator: Miejski Ośrodek Kultury w Skierniewicach. Zajęcia odbywają się Regionalnej Akademii Twórczej Przedsiębiorczości, ul. Piłsudskiego 2 - budynek USC.

Program:
15 lutego godz. 14.00 - 17.00
16 lutego godz. 14.00 - 17.00

Uczestnicy warsztatów zapoznają się ze sposobami ozdabiania przedmiotów szklanych z wykorzystaniem motywu serwetkowego i papieru ryżowego. Nauczą się jak nałożyć konturówkę dla uzyskania zdobień biżuteryjnych.

W czasie warsztatów uczestnicy wykonają szklany lampion na świeczkę typu tea-light z motywem roślinnym do wykorzystania podczas wieczornych spotkań w ogrodzie. Poznają technikę pracy na kulistej powierzchni.

Więcej…

Mały OCH! Film Festiwal 20.01 – 30.01.2014 PROGRAM

maly_och_2014_PLAKAT_120 stycznia (poniedziałek)
9:00 Spektakl teatralny - Studio Art-Re, kino Fenix
O DWÓCH TAKICH CO UKRADLI KSIĘŻYC

Muzyczne przedstawienie oparte na powieści Kornela Makuszyńskiego, zaliczane do kanonu literatury polskiej.

Znakomite opracowanie tekstu stwarza atmosferę nauki i rozrywki, z mnóstwem wrażeń artystycznych. Występuje siedem postaci: Jacek, Placek, Osiołek, Pelikan, Złota Postać, Rozbójniczka, Gospodyni.

Spektakl sprzyja rozwojowi twórczej wrażliwości i dziecięcej wyobraźni. Jest to doskonała okazja do zobaczenia masek zwierząt i wzięcia udziału w spektaklu u boku aktorów (spektakl interaktywny).

Zapewniamy oryginalną oprawę muzyczną oraz cztero-planową scenografię, doskonałe realistyczne kostiumy i rekwizyty opracowane przez specjalistów z Telewizji Kraków.

Czas trwania: 40 min.

10:30 NIEBO – ODLOTOWE WARSZTATY PLASTYCZNE
Prowadzenie Krzysztof Kowalczyk, sala plastyczna ŁOK Więcej…

Logowanie

Copyright © 2017 Twój Kurier Regionalny. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.